So tell me, have you ever really?

Idag har varit en bättre dag.
Jag har kommit på vad jag tycker och tänker om de två saker som ekade mest i huvudet igår.
De som verkligen hemsökte huvudet hela dagen.
Den ena har jag kommit fram till att det får kvitta.
Jag gör väl klantiga och korkade saker men ibland orkar jag faktiskt inte bry mig om det.
Så det är inte lika irriterande nu.
Den andra, som jag ah rtänkt en del på idag med, den har jag också kommit att inse lite om.
Jag har kommit fram till att inte försöka övertänka och analysera allt och inget.
Jag ska låta allt flöda på som det vill.
Antingen blir det på det ena sättet eller det andra.
Antingen händer det inget eller så händer det allt.
Vem vet?

Mamma tycker föresten att det är ett problem jag har.
Att jag antingen äruppe elelr nere.
Att jag aldrig är sådär mittemellan.
Och att jag svänger som bara den i mitt humör.
Jag tror hon har ganska rätt.
Men jag vet inte något jag kan göra åt det.
Kanske har Anna rätt i att jag är lite av en dramaqueen.
Men bara kanske.
Och isf bara lite av en.

Jag ska strax gå och lägag mig tror jag.
Är väldigt trött fortfarande.
Somande nästan på riktigt på svenskan idag när vi skulle läsa.
Jag måste sova mer.
Men jag ahr varit flitig idag iaf.
Alltså efter skolan.
Då hade jag matteundervisning med en tjej på biblioteket.
Gick igenom grejer från matte b.
Det ska nog funka tror jag.
Ett extraknäck iaf.
Och det är ju alltid bra.

Det känns riktigt uttröttande att inte något ställe alls har hört av sig til mig angående sommar-/extrajobb.
Och jag har ändå lämnat in på omkring 40 ställen tror jag.
Hade ju varit kul att höra att de övervägde en iaf.
Hade varit sjukt skönt att få höra att man har fått nåt.
Hoppet om sommarjobb börjar ju dalna lite.
Det får kanske bli en snål sommar.
Men med mycket fritid iaf.
Ah, jag ska söka vidare och hoppas på det bästa.
Mycket mer kan jag ju inte göra.

Nu ska jag crasha i sängen som står här intill mig alldeles obäddad...
...och tom.
Ser inte alls sådär inbjudande ut.
Ser inte ens mysig ut faktiskt.
Det ska en säng väl göra?
Jag får väl lägga mig där ändå och gosa in mig bland kuddarna.
De kan väl få funka idag då.
Ska nog öppna fönstrena mer så att rummet blir kallt och krypa ner under det varma myiga täcket och titta på tv.
Ja, det får funka ikväll.
Och ja, det jag kom fram till igår vill jag fortfarande.
Mer än någonsin typ.
För att, ja, jag är jag.
Och jag är förutsägbar.
Så varför skulle jag ändra mig med det då?
Ja, jag vill det.
Mycket.
Mer än mycket.
Men inte sådär liksom ändå.
Utan mer så.
Precis.
Så.

Nu försvinner jag ner under täcket.

Hej.



You leave me hanging on only to catch my breath
I got you and I got nothing left
Don't leave me all alone down here
with myself and all of my fear

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0