Rött är känslornas färg.

...och för stunden också även min färg.
Jag har jobbat idag.
Ska jobba imorgon också.
Har tjänat sjukt bra och ahft det ritkigt skönt.
Lite slitigt var det ju men för de pengarna var det ingenting alls.
Och vi stod dessutom ute i solen hela dagen så jag ahr fått enormt med färg.
Lite för mycket kan man nästan tycka.
De delar av överkroppen som linnet inte täckte är nu röda och svider.
Min första solbränna detta året.
Härligt.
Det betyder att våren/sommaren är här.
Och det är ju helt underbart.
Så jag är ganska glad nu.
Och skrattar varje gång jag tittar mig i segeln.
Men det är ju bra att jag blir glad av att se mig själv iaf.
Alltid en början.

Imorgon ska jag jobba igen.
Och sen har jag min roskildebiljett betald på en helg.
DET kallar jag bra arbete.
Eller ja, bra betalt.
Riktigt skönt känns det iaf.
Så jag är glad.
Ja, jag är glad.
Mest sådär allmänt.
Mest för att ja, jag har kommit till en sån där punkt då jag inte orkar bry mig om småsaker (det komemr ändras väldigt snart igen, det vet jag men ändå.).
Så jag låter de saker som ananrs hade fyllt min så lätt överarbetade hjärna vara för stunden.
Det är så mycket skönare så.
Och så är jag nog ganska trött eftersom jag var uppe halv sju i morse.
Imorgon blir det sovmorgon, behöver inte gå upp förrän halv åtta ju.


Men nu ska jag planera och organisera kvällen.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0