How I hate what you have done.

Jag är på bättre humör nu.
Har varit i stan och handlat med mamma och Lollo idag.
Även om jag inte sa så jättemycket så höjde det mitt humör lite.
Hittade tre tröjor och även ett antal bikinis.
Tröjorna köpte jag men bikinisarna kunde jag inte bestämma mig om.
Dock kändes det ritkigt somrigt att prova bikini.
Och jag längtar ännu mer till Roskilde nu.
Sjukt mycket.
För av någon anledning känns det som att alla små, skitproblem kommer vara borta då.
Eller iaf försvinna då.
Varför vet jag inte.
Och en aning jättenaivt av mig att tro det.
Men det får mig att längta ännu mer iaf.
Och jag tycker om att längta efter saker jag ser fram emot.
Ibland bygger jag upp förväntningarna alldeles för mycket dock.
Väldigt ofta gör jag det tror jag.
Men då har jag iaf haft längtan.


Jag är riktigt trött nu.
Det blir nog en kväll hemma iaf.
En kväll framför tv:n med de andra.
Eller nåt sånt.
Jag lär ju hamna vid datorn förr eller senare.


Igår fick jag återigen den där känslan som jag så fta får när vi gör nåt med familjen.
En känsla som är sjuk töntig och inte speciellt härlig egentligen heller.
Fast ändå på något sätt.
För jag är den sortens person som an flyga iväg i min fantasivärld väldigt utan att det märks.
Jag har ett helt annat händelseförlopp i min fantasi.
Där jag kan kontrollera allt som händer.
Där jag skriver mina egna historier.
Mina egna berättelser och sagor.
Där jag har min egna sagovärld.
För hur mycket man än inbillar sig att man har vuxit upp så vill man alltid tillbaka till sagornas väld.
Där prinsen alltid får sin prinsessa.
Där de goda alltid vinner krigen.
Där lite kärlek och ömhet mjuknar up den mest hjärtkalla.
Där den nödställda blir räddad av sin riddare på vithäst.
Där allt slutar lyckligt.
Dit vill jag.
Dit flyr jag med jämna mellanrum i hemlighet.
En vacker dag kanske jag tom stannar där.
En vacker dag kanske min verklighet blir saga.
En vacker dag kanske min saga blir verklighet.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0