En som räknas ens fingrar för att se att man är okej.

Idag är jag glad.
Nu är jag underbart lycklig.
Sådär äckligt lycklig som jag har pratat om tidigare.
Musikaler är det allra bästa för mig utan tvekan.
På allvar vet jag inget som ger mig samma känsla, samma känsla av total lycka.
Jag var och såg Asyl på Heleneholm idag.
Stefan hade skrivit allt till den och hade gjort ett riktigt grymt jobb.
Den var sjukt bra.
Han kan nog bli nåt stort ha.
Var ritkgit kul att se honom spela också.
Ja, hela musikalen var väldigt, jättebra.
Och hade med det mesta musikaler ska ha (förutom musik och sång då):
Dans, humos, sorg, allvar, ironi, och framförallt; extremt underbar kärlek.
Sån där sorts romantik som gör att man blir alldeles varm inuti och bara utbrister "Naaaw".
De var så riktigt gulliga.
Sån där romantik vill jag också uppleva.
Gud, jag vill nog leva i en musikal.
Det är nog mitt drömyrke.
Eller ja, det är ju egentligen mitt drömyrke på allvar.
Men iom att jag inte kan sjunga alls så vet jag ju att det är lite kört för min del.
Men jag vill ändå leva i en musikal.
Och inte leva som att spela i en utan som att vara en av rollerna.
Det vill jag.

Nä nu ska jag inte skriva ytterligare ett långt inlägg om hur mycket jag älskar musikaler.
Det finns det redan för många om i min blogg.
Jag är iaf lycklig nu.
Och glad.
Och alla problem och alla saker jag har tänkt på under veckan känns som bortblåsta.
De känns obefintliga och jag lever i min egna lilla musikalvärld där jag mest hela tiden bara ler.

Jag hoppas att jag känner så imorgon med.
För isf kommer det bli en riktigt bra dag imorgon.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0