En ny och fräsch start

Jag har städat mitt rum nu.
Sådär riktigt städat.
Som jag aldrig gör.
Så nu är mitt rum ritkigt städat.
Dammat, damsugit, utrensat och sorterat är det nu.
Är lite stolt över mig själv.
Även om det tog sjukt lång tid.
Och även om det inte är en sådär stor grej att ha städat sitt rum.
Men jag har gjort det nu iaf.
Och det blev rent.
Nu känns det som att jag är redo för en nystart.
Med det mesta faktsikt.
En nystart.
Eller en omstart?

Idag fick jag höra något av det gulligaste jag hört.
Gulligarre än de där romantiska filemrna som visas på tv och sånt.
Och när jag hörde det fick jag direkt efteråt höra att jag fick en "helt glansig och romantisk blick".
Har jag en speciell "romantik-blick"?
Det var nytt för mig isf.

Jag måste nog plugga nu.
Måste lära mig om urbaniseringen, folkrörelser och nånting mer tills imrgon.
Fast det ska nog gå faktiskt.
Folkrörelser har jag ju mitt lilla tal inlärt redan så det är väl bara att at det.
Och imrogn ska jag träna.
ritkigt träna.
Och bli trött, ja helt utmattad.
För jag ska börja bli duktig.
Det är ju bara två månader kvar nu tills somamren.
Även om jag redan har blivit lite brun.
Snacka oma tt det gjorde ont inatt när jag vände på mig föresten.
Det kändes som att huden hade fastnat i bäddlakanet och att den drogs av då jag vände på mig.
Ont.

Nu ska jag plugga.
Och sova.
För jag är nog tröttast.

Hej.


Comfortable as I am
I need your reassurance
And comfortable as you are
You count the days

But if I wanted silence
I would whisper
And if I wanted loneliness
I'd choose to go
And if I liked rejection
I'd audition
And if I didn't love you
You would know

And why can't you just hold me
And how come it is so hard
And do you like to see me broken
And why do I still care


Kommentarer
Postat av: Isak

Nya starter äger. Det är lite som fyllor eller cykelturer hem efter ett träningspass: man känner sig lite lättare.

2007-04-17 @ 21:09:56
URL: http://sovstadsskildring.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0