Trött

Jag är skittrött nu.
Och se.
Som bara den.
Blev det av att gå i stan och kolla efter julklappar.
Jag tycker verklgien itne om att vara tvungen att köpa saker till folk innan en viss tid eller dag.
Då blir det aldrig bra saker.
Fast det jag har köpt är ändå helt okej tror jag.
Bättre än vanligt iaf.
Fast vanligtvis brukar ju mina presenter suga ganska jättemycket.
Ja, jag har än inte fått julkänsla.
Jag tror jag är för trött för att få det idag.
OCh jag tror att jag för gärna vill ha julkänsla.
Och jag har ju lärt mig att det hjälper inte att jag vill ha känslor.
De kommer inte bara för det.
Snarare tvärt om.
Så jag får väl acceptera att det blir en jul utan julkänslor.
Ah, känslor är ändå överskattat.

Idag har jag gått i stan och kollat efter julklappar två gånger.
Lite smått drygt att jag inte har hittat till fler än fyra.
Nu har jag bara till sju personer kvar.
Eller egentligen åtta.
Så det lär bli en tur på Mobilia imorgon.
För stan åker jag inte upp till igen.
Inte förrän mellandagsrean.

Nu måste jag hitta bilder till mamma och pappa.
Till kalendern de ska få.
Hoppas jag hittar några bra.
För jag kan ju inte använda min dator än.
Jag MÅSTE fixa den innan jul.
Imorgon får jag göra det.
Eller ja, så fort jag får Windows-skivan.
För den är ju bra att ha om man ska omformatera datorn.

Idag ska jag vara social med familjen.

Eller jag har planerat det iaf.

Kanske änligen hinna träffa Anders lite mer än fem minuter.


Det finns en anledning till varför jag inte tycker om julen.

Fast det är av samma anledning som jag tycker om julen.
Så det är lite svårt.
Men den anledningen är iaf att julen är en tid för familjen att samlas.
Man ska samlas nära och kära och njuta av varandras sällskap.
Det rä det som jag älskar.
Att man äntligen samlas hela familjen och så och bara myser ihop och har det hur skönt som helst.
Men samtidigt så hatar jag det att det är ju då man också märker om det fattas personer.
Personer som man inte vill ska fattas.
Personer som man hade gjort vad som helst för att få tillbaka.
Personer som man vet att man aldrig kommer få tillbaka.
Det är det värsta med julen.

Nu verkar det som att vi ska ha gäster ikväll.
Usch, det orkar jag inte.
Jag vill inte vara social med människor som jag måste prata med.
Och som faktsikt lyssnar på vad jag säger.
Det är ju jobbigt.
Aja, då får jag väl städa rummet istället eller nåt.
Och bli av med illamåendet.

Jag mår illa mer och mer nu för tiden.
Och ahr ont i magen.
Det känns inte jättebra.
Jag borde nog försöka det lite mer lungt och sova lite mer.
Tur att jag har lov då.

Nä nu ska jag göra nåt annat tror jag.
Hej.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad roligt du har! Försök å va lite positiv iallafall!

2006-12-21 @ 21:21:00
URL: http://yourselforsomeonelikeyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0