Tisdag, tror jag.. fast det känns mer som söndag.

Det brukar bli så på lov, att jag inte riktigt har koll på vilken dag det är.
Men det är skönt.
Så ska det vara.
För det betyder att det inte spelar någon riktig roll egentligen.
Utan att man kan ta det lungt och softa alla dagar.
Det är skönt.

Idag har vi bakat pepparkakshus hos Stuie.
Det blev faktiskt fint till slut.
Haha, speciellt jämfört med förra årets.
Plus att jag inte brände någon i år, Stuie brände sig själv bara.
Men det var jättemysigt där.
Fast jag åt aldeles för mycket deg.
Och pepparkakor.

Sen när i var klara efter ett antal (typ fem) timmars bakande så åkte vi hem till mig och kollade på film.
Det var mysigt.
Men jag somnade.
Jag fattar inte vad de är för fel på mig.
Nästa gång ska jag avra vaken under hela filmen.
Jag lovar.
Jag åt alldeles för mycekt grönsaker under filmen.
Så nu har jag jätteont i magen.
Jag har nog jätteklen mage faktsikt.
Det är nästan pinsamt.
Fast jag skäms aldrig för sånt.
Det är skönt.
Jag skäms sällan.
Faktiskt.
Och det är riktigt skönt.
Som Lasse säger:
Jag säger vad jag vill, skit samma om nån skräms
om det blir pinsamt för en del, så är det ändå dom som skäms
Jag har gjort fel ibland, jag vet, men ingen mening att ge opp
Jag tror det bor en liten hjälte i varenda liten flopp
Och jag vill hellre bli en sån, så har jag lärt mig det igen
för det finns nåt bra och stort i alla om och alla men.

Lasse är bra att lyssna på.
Jag ahr itne gjort det på ett tag nu.
Dåligt.
Ska nog börja med det nu igen.
Känns som att det hade passat.
På nåt sätt.

Nu är det 4 dagar kvar till julafton.
Och julkänslan är lika med 0.
Sorgligt.
Kanske blir det bättre imorgon när vi har avslutning.
Eller så får jag acceptera det och hoppas på att det blir kul imorgonkväll iaf.
För jag vill verkligen ut imorgon.
Annars blir jag sur och jobbig.
Och det är inte kul.
För mig iaf.

Nu ska jag sova.
Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0