Segedag.. ..tyvärr

Idag har jag varit i stan med mamma och mormor och skulle julhandla.
Det gick inte så bra.
Jag handlade bara två små saker.. ..till mig själv.
Dåligt.
Jag kommer nog ha lite julklappspanik på fredag eller lördag.
Drygt.
Det är det som inte är bra mde julen.
Att allt fokuseras på julklapparna.
Kan man inte bara skita helt i dem och bara ha det mysigt och skönt?
Jag har ingen julstämning alls!!!!
Och julen brukar vara min favorithögtid.
Ja, den enda högtid som jag faktiskt tycker om.
Usch!

Jag skulle träna idag hade jag tänkt.
Så jag åkte hem och skulle göra nåt litet att ätas innan träningen.
Vad upptäcker jag då?
Jo, att jag har pisseont i huvudet så fort jag rör på det.
eller ja, kanske itne så extremt men det gör ont och det är inte trevligt alls när det utsätts för stötar.
Jag som skulle springa en massa på gymmet idag.
Jag får väl vila nu så att jag kan träna ikväll istället.

Igår var jag i Köpenhamn med Anna, My, Stuie, Karin och Rib.
Vi julshoppade och hade allmänt mysigt.
Fast ja, typ ingen av oss handlade julklappar då helelr.
Dåligt.
Men mysigt.
Och det kändes ändå lite som att det var nån snubbe som annars mest brukar jävlas men som faktsikt ville att vi skulle få ännu mer julstämning.
Så det snöade på oss.
Typ bara på oss dessutom.
Ingen annan på Ströget märkte det förrän vi, sex tjejer, stannade till mitt på Ströget och tittade upp på himlen.
Det var riktigt mysigt.
Och tufft.
Lite julstämning fick man faktiskt där.
Fast det försvann nog under natten för nu är den borta igen.
Och typ på minus nu.

Igår sa de på vädret att det ska vara 10 plusgrader på julafton.
Det är inte acceptabelt väl?
Det är ju nästan sommar om det är 10 grader.
Eller ja, iaf inte vinter.
Ja dte lär ju inte bli en vit jul iaf.

Jag ska nog snart gå in i vardagsummet och sätta mig och skriva lite.,
Det har jag inte gjort på hur länge som helst.
Och det är mysigt och kul.
Så det ska jag nog.
Om vår gamla bärbara dator vill funka att sättas igång.
Annars lär jag bara kolla på tv.
Och spela lite gitarr.

Hej.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ströget var bäst någonsin. Borde alltid vara så på julen.

2006-12-19 @ 21:00:44
Postat av: Steph

Det var jag förresten, där uppe.

2006-12-19 @ 21:01:16
URL: http://pingvineriburk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0