Så var julen över.

Det är lite konstigt egentigen att något som man väntar på så länge och längtar så mycket efter är över så snabbt. Nu är det ett helt år kvar till nästa jul. Skrämmande? Eller bara skönt?

Julen blev faktiskt ganska bra. Vi var nästan hela familjen samlad hemma på kvällen. Fast det var en väldigt annorlunda jul. Jag började skiva på vilket sätt den var annorlunda men kom fram till att jag inte orkar skriva det. Mamma och pappa var iaf borta hos Lars på sjukhuset en runda, och sedan var Jonas och Tomas där. Tydligen kommer han inte klara sig...

Annars var julen ganska bra, förutom att det kändes tomt utan Mattias. Men det kommer det väl alltid göra, det hoppas jag att det alltid gör, även om det låter skumt.

Vi hade en tomte i år. Det var lite mysigt. Vi hade det för att Lucas skulle få se tomten men jag tror att alla egentligen tyckte det var mysigt. Jag fick egentligen inte så mycket speciellt i julklapp. Några tröjor örhängen, lite annat smått och gott, pengar och så ska jag nog få en mobil av mamma och pappa. Fast det är egentligen mest för att de tycker det är jättejobbigt att min aldrig funkar när jag väl behöver den.

Idag var det grönkålssoppa hos mormor. Det är riktigt gott med grönkålssoppa. Och det är nog vår enda riktiga jultradition. Det är en riktigt mysig tradition.
.
Jag är på ganska bra humör idag. Varför vet jag inte riktigt men det är skönt iaf. Jag tror det är lie för att det var så mysigt hos mormor idag. Och för att jag kan sova ut nu i dagarna. Vilket jag verkligen behöver

Just det, pappa fick en julklapp från nåt företag han jobbar med; en draftmaster - en sån där ölupptappare. Lite coolt tycker jag iaf.

Hej.

Kommentarer
Postat av: Anna

fint me traditioner o sånt ju. och tomte. vi hade ingen tomte. de funkar de me!

2006-12-25 @ 22:07:59
URL: http://yourselforsomeonelikeyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0