Fredag

Idag har jag sovit ut.
Eller ja, jag hade lätt kunnat sova någon timme till om inte mamma hade tvingat upp mig.
Men jag sov trots allt tolv timmar i natt.
Det tyckte jag var bra.

Mitt huvud krigar med mig idag.
Precis som igår.
Det är inte så jättekul men om någon dag är det väl över iaf.

Jag är positiv idag.
Något trött och slö, men positiv trots allt.
Strax ska jag och Lollo till Mobilia och handla julklappar.
Då är det bra att vara positiv.
Kanske kan vi få med Anders också.
Det hade varit kul.

Jag drömde sjukt i natt.
Och mycket.
Det var lite läskigt för det brukar jag inte göra.
Men man bearbetar ju allt som har hänt under dagen när man sover.
Så det hade väl hänt mycket under dagen, eller nåt.
Man får reda på saker som finns i ens udnermedvetna också när man sover.
Störigt bara att jag aldrig komemr ihåg vad jag drömmer.
Isf hade jag kanske haft mer koll på mitt undermedvetna.
Ska man ha koll på sitt undermedvetna?
Ah, nu svamlar jag bara en massa.

Jag har bara ett problem just för stunden.
Tyvärr är det inte nåt litet problem som man kan ignorera.
Men jag vet heller inte alls hur jag ska göra.
Vad gör man när någon som står en jättenära mår riktigt dåligt?
När man vet vad den känner men man inte kan göra nånting alls åt det.?
När den går igenom något man inte ens önskar sin värsta fiende.
När man står och ser på utan att kunna göra ett dugg för att ta bort hemskheterna.
när man är rädd för dess liv.

Kommentarer
Postat av: Punkie

Låt inte den som mår dåligt möta demonerna själv. Var där, finns till hands. Låt inte grubblerierna gå för långt.

2006-12-22 @ 15:33:35
URL: http://extremepunkie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0