En bra dag.. ..på ett konstigt sätt.

Idag har jag faktiskt haft en ganska bra dag.
Bättre än på ett bra tag.
Ja, jag har inte varit så nere och depp idag.
Det är skönt.
Jag var tom på sånt där prathumör där jag bara pratar på skirsnabbt utan att veta alls vad jag snackar om.
Och utan att bry mig alls om att ingen annan fattar det heller.
Det är underbart att vara på sånt humör.

Jag är skittrött idag.
Somnade tre inatt.
Så det var inte så lockande att gå till skolan i morse.
Jag var inte ens klar med labbrapporten heller.
Men det löste jag på bästa sätt.
Jag råkade ju liksom komma lite för sent till engelskan.
Det var nog det smartaste jag har gjort denna veckan.
Och skönt. också.
För jag slapp tråkig engelska och jag kunde skriva frdigt labbrapporten.
Jag borde nog göra så oftare.
Imorgon kanske?

Jag följde med Anna hem till henne idag efter skolan.
Vi skulle plugga men det gjorde vi inte.
Vi snackade istället.
Eller det var nog mest jag som pratade.
Det var skönt.
Ritkigt skönt.
Men läskigt för det bara kom ur mig.
Det har det aldrig gjort innan.
Jag har aldrig pratat om det så med någon innan.
Och ingen har lyssnat så heller.
Så det var skönt.
Men konstigt att jag kunde snacka på och ändå vara ganska samlad.
Det brukar jag heller inte kunna.
Jag tror att Anna har nån skum grej som får mig att prata.
Det är skönt med såna männsikor.

Jag tränade aldrig idag.
Kände inte ritkigt att jag orkade.
Får väl ta det imorgon istället.
Fast då måste jag plugga.
Så på torsdag får det väl bli istället.
Men då ska jag ta i riktigt hårt.
Så att jag inte kan stå upp på fredag typ.
Eller ja, kanske inte så hårt för det verkar jobbigt.

Nu borde jag verklien plugga.
Verkligen verkligen.
Så jag ska nog gå från datorn nu.
Annars lär jag inte få nåt gjort.
Fast det kommer bli tråkigt.

Ah, nu slutar jag skriva iaf.

Hej.

Kommentarer
Postat av: anna

ja, bara prata med mig när du vill.. gör det, det är nyttigt och bra.

2006-12-05 @ 23:07:54
URL: http://yourselforsomeonelikeyou.blogg.se
Postat av: Steph

Du säger hela tiden att jag ska blogga mer, sen går jag hit och så har du inte bloggat på två dagar. Det är inte likt dig. Mår du bra? Har du feber? Ska jag slå någon lärare?

2006-12-07 @ 22:04:11
URL: http://pingvineriburk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0