Allt mellan himmel och helvete..

Nu tänker jag för mycket. Alltså i allmänhet vet jag inte, eller jo, jag tänker nog för mycket i allmänhet också men för stunden tänker jag alldeles för mycekt. Det är löjligt av mig för jag orkar inte ens tänka egentligen. Jag är skittrött och borde egentligen gå och lägga mig. Det ska jag nog göra tidigt ikväll. Så jag sover ordentligt i natt.

Jag är sjukligt förvirrad. Så att det inte ens är kul. Inte ens komiskt. Fast mamma skrattar bara åt mig så fort det är nåt sånt här. Och så säger hon: "Jag vet att det är jobbigt men det går över och du kommer också skratta åt det när du är vuxen och har familj och barn." Det kanske jag inte kommer. För jag kanske inte komemr skaffa familj och barn. Då är det inte så lätt att skratta åt det. Fast hon har kanske rätt. Hon vet och kan nog mer än jag vill erkänna. Vad töntigt problem jag har. Haha. Men töntiga problem är sköna att ha. På nåt sätt. Ah, nu har jag ingen aning om vad jag snackar om längre.

Idag skriver jag allt som ritkiga texter, utan att trycka enter efter varje mening. Jag tänkte prova det någon gång. Omväxling förnöjer ju som sagt. Fast jag kom också på anledningen till varför jag ska skriva som jag annars gör. För jag svamlar alltid så extremt när jag skriver så här. Och då blir det bara jättelånga texter som ingen orkar läsa. Fast det är kul att svamla ibland. Jag tror att jag är väldigt bra på att svamla. Alla ska ju vara bra på nåt.

Idag har jag bestämt mig för att vara glad. Som innan. Det som var min lilla grej innan. Det ska bli min lilla grej igen.För det är mycket roligare.

Jag stack aldrigdit i tisdags. Det är jag lite glad över. Jag var och tränade istället. Det är jag också glad över. Fast jag måste träna en massa nu innan jul. Eller ja, jag borde träna en massa nu innan jul, sen får jag väl se hur det går. Idag sprang jag iaf en stund på gymmet. Det var duktigt tyckte jag. Fast jobbigt. Springa är inte riktigt min grej ju. Men det ska också bli min grej. Låter jag hagalen nu?

Nu har man typ jullov. Har abra bild kvar och hur seriös lektion är det? Och sen är det ju avslutning på torsdag men det är ju inte riktigt skola. Det är skönt med jullov. Fast skrämmande. Nu har jag gått halva gymnasiet. Det känns lite jättesorgligt. Och skrämmande. Usch, jag vill inte ut i den riktiga världen. Det är ju skrämmande. Och skumt det kommer kännas att inte träfffa alla i skolan varje dag. Man får väl ta vara på det 1½ året som är kvar eller nåt.

Nu ska jag sluta innan jag pratar på alldeles för mycket. Eller ja, alldeles ännu mer för mycket. (Kan man säga så? Det kan man nog inte egentligen.)

Hej.

Kommentarer
Postat av: Anna

haha, nej så kan man inte säga. Bra Joe, vi ses imorron också. jag gillar bättre när du byter rad hela tiden, faktiskt.

2006-12-14 @ 23:08:09
URL: http://yourselforsomeonelikeyou.blogg.se
Postat av: Steph

Det blev som när jag skriver nu ju, fast bättre. Det ska nog bli min grej att bli dukig på att skriva igen. Får öva på det.

2006-12-17 @ 23:30:47
URL: http://pingvineriburk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0